עצות למצב של גירושין בהסכמה

גירושין בהסכמה הם בעצם הרע במיעוטו כאשר מחליטים להתגרש. ברור וידוע שאף זוג אינו מתייצב מתחת החופה תוך כדי שהוא מתכנן בליבו את עתידו כזוג גרוש. סביר מאד להניח שמהנקודה שבה החלפתם טבעות ועד לנקודה שבה אתם חותמים על הסכמי הגירושין – עברתם שפע אכזבות וצברתם כעסים רבים. זוגות רבים מתקשים מאד לעבור ממצב של ריבים זועמים וצבירת טינה וכעסים – למצב של דיון ענייני ושקט על הסכם הוגן. כאשר הם מנסים להגיע להסכמה מתוך רצון טוב – הם מגלים עד מהרה שכל דיון הופך למריבה. ישנן כמה עצות טובות שיכולות לסייע לזוגות שעדיין לא וויתרו על הרצון והתקווה להגיע למצב של גישור גירושין.

אל תמהרו

גירושין נשמעים כמו אפשרות מפתה בלהט הריב או בתקופה קשה. כדאי לוודא שמיציתם את כל האפשרויות – כגון טיפול זוגי – לפני שאתם מחליטים על הגירושין. למילים שנזרקות לאוויר מתוך כעס יש נטייה להפוך למעשים – וכך זוג במשבר הופך לזוג מתגרש. וודאו שאתם שלמים לחלוטין עם ההחלטה לפני שאתם מתקדמים. מצב שבו תחליטו על גירושין, תתחרטו, תשנו את דעתכם שוב ותכניסו את כל הסובבים אתכם לסחרחרת של רגשות – הוא המצב הכואטי וההרסני ביותר.

אין ילדים? בחרו בגירושין בהסכמה

רכוש וכספים אינם מצדיקים סכסוך משפטי ארוך, יקר ומייגע. רצוי לחתום על הסכם ממון עוד לפני הנישואין, אבל רק זוגות מעטים עושים זאת. בהעדר ילדים – עדיין לא מאוחר מדי. גירושין בהסכמה יאפשרו לכם להשאיר את הרכוש בידיכם ויאפשרו לכם להמשיך הלאה בחייכם מוקדם ככל האפשר. אין חשש מהקשר העתידי, מכיוון שאין צורך בקשר כזה.

קחו עורך דין

יושב לו זוג ומגיע למסקנה שדווקא בנושא הגירושין הדיון זורם וההסכמה מושגת במהירות ובקלות. זהו מצב נהדר ונפלא אבל אל תאפשרו לו לבלבל אתכם. במיוחד כאשר יש ילדים בתמונה – ההסכם שתערכו חייב לעמוד לבחינה משפטית מדוקדקת ולכסות את כל האפשרויות.  גירושין בהסכמה עלולים להיות פשוטים, אבל הסכם הגירושין אינו מסמך פשוט. אין תחליף להנחיה היקרה מפז של עורך דין מוסמך ומנוסה שינסח עבורכם את ההסכם. היחסים הנפלאים של היום עשויים להתערער בהמשך מסיבות רבות ושונות – ואתם רוצים שההסכם שלכם יחזיק מים.

קחו עורך דין מנוסה בהליכי גישור

הדיון הענייני על חלוקת הספרים בספרייה הביתית יכול להתפוצץ בשנייה לריב טעון ומר. זוג בהליך גירושין אינו זוג מאושר ונינוח. הגישור הוא ההליך הנכון עבורכם – בחרו בעורך דין שיתייחס לדרישות החוק תוך כדי שהוא מעניק יחס לרגשות של שניכם, למציאות ולחלוקה ההוגנת. חשוב מאד ששני בני הזוג ירגישו שהם יכולים לתת אמון במגשר ויאמינו בכישוריו. חשוב לא פחות שהמסמך שהוא יגבש יהיה תקף מבחינה משפטית. זכרו כל הזמן שהמטרה היא גירושין בהסכמה והעניקו להליך את מלוא הסבלנות ותשומת הלב שלכם.

אל תקשיבו לעצות מהסביבה

“כשעורכים גירושין בהסכמה הגבר תמיד מנצח”… “אין דבר כזה גירושין בהסכמה”… “לא תצליחו לחתום על ההסכם”… לכל אחד יש דעה ועצה עבורכם, וכולם מכירים מישהו שכבר עבר בדיוק את מה שאתם עוברים. אבל לאנשים שסובבים אתכם ורוצים בטובתכם יש שני חסרונות מובנים: הם לא אובייקטיביים והם אינם בקיאים בחוק. תנו לעורך הדין להוביל את ההליך ואטמו את אוזניכם לכל דורשי טובתכם.

בחרו לכם מעגל תמיכה

דווקא במצב של גירושין בהסכמה לא תהיה לכם הזדמנות לשפוך את חמתכם על בן הזוג ולמרר את חייו. הפיתוי לעשות זאת יהיה, ככל הנראה, גדול ורב. בחרו בקפידה אנשים שאוהבים אתכם ושיוכלו לאפשר לכם להוציא קיטור, יעודדו אתכם ויעזרו לכם להישאר על המסלול. אתם צריכים את כל התמיכה שתוכלו לגייס כדי להגיע ליום החתימה בלי להיכנס לסכסוך שסופו בבית המשפט או ברבנות.

בחרו בפרידה ובהחלמה

זוג שנכנס לסכסוך ממושך הוא זוג שלא רוצה באמת להיפרד. כלומר – הם משתוקקים להיפרד, אבל יותר מכך הם משתוקקים להישאר בסוג של מערכת יחסים מעוותת. מכל הבחינות כדאי יותר להגיע למצב של גירושין בהסכמה, כי ההסכם שבית המשפט יקבע עבורכם יהיה מן הסתם דומה מאד להסכם שתגיעו אליו בעצמכם בעזרת הליך גישור מוצלח. חשוב שתזכירו לעצמכם שוב ושוב שהדחף להישאר בתוך הסכסוך הוא בעצם הצורך שלכם להמשיך את הזוגיות. רק ביום שתחתמו על הסכם הגירושין תוכלו להתחיל את התהליך הממושך של ההחלמה וההיפרדות הנפשית.

בחרו בטובת ילדיכם

ברור וידוע מי יהיו אלה שיסבלו בצורה המרה ביותר מהסכסוך ומתוצאותיו. אם יש לכם אפשרות כלשהי לסיים את היחסים מתוך הסכמה – נסו לבחור באפשרות הזו. סביר מאד להניח שהילדים כבר סבלו במהלך התקופה שבה הנישואין התערערו. ככל שתמהרו לחתום על ההסכם – כך תוכלו להיות פנויים יותר לתמוך בהם.

גירושין בהסכמה הם הפתרון הזול

נסו לסכום את כל ההוצאות הכרוכות בהליך משפטי ממושך, בתקופות של חוסר וודאות ובתמיכה נפשית ותגלו שהפער אדיר. עוד סיבה חשובה לבחור בגירושין בהסכמה.