גירושין הם מסע מאוד לא פשוט ותוצאותיו יעצבו במידה רבה את עתידנו. לכן, הצעד הראשון בדרך הזו הוא בחירת עו”ד גירושין אשר ייצגנו בהליך. אין להקל ראש בחשיבותה של ההחלטה הזו משום שהישגיו של עורך הדין ישפיעו על חיינו לשנים רבות. לכן, אנו זקוקים לעו”ד שיילחם במסירות עבור המטרות שלנו וישאף תמיד להגיע לתוצאה הטובה ביותר. אז מה צריך לבדוק לפני שמחליטים ואיך יודעים שבחרנו נכון?

מומחיות בהליכי גירושין

לעיתים קרובות, בעת בחירת עו”ד, אנו שמים דגש על גודלו של המשרד, היכן הוא ממוקם, כמה מפואר הלובי שלו או עד כמה עורך הדין מוכר לנו מהתקשורת. אולם, חשוב להבין כי איכות הייצוג המשפטי אינה תלויה במדדים הללו, מרשימים ככל שיהיו. עלינו לוודא כי גירושין הוא תחום עיסוקו המרכזי של עורך הדין וכי הוא מייצג באופן שוטף בבתי המשפט לענייני משפחה ובבתי הדין הרבניים. עלינו לבחון את הוותק של עורך הדין ולשאול אודות מגוון תיקי הגירושין בהם טיפל. מנעד רחב של מקרים, קלים כמורכבים, מעניק ידע וניסיון המאפשרים לעורך הדין לתת לנו את המענה המשפטי המדויק לנו.

 

מדד נוסף לבחינת מצוינות מקצועית, הוא הכרות מעמיקה עם דיני המשפחה והגירושין לצד תחומי משפט משיקים. אלו יאפשרו לעורך הדין לראות תמונה כוללת של מצבנו ולמקסם את ההישגים המשפטיים אליהם אנו שואפים בהליך הגירושין. כך למשל, הבנה של עורך הדין בדיני חוזים ובתחום המקרקעין תסייע לו ביצירת הסכם גירושין טוב יותר עבורנו ובמתן ייעוץ בסוגיות נדלניות כמו פירוק שיתוף בדירת המגורים, המהווה לרוב חלק מרכזי בחלוקת הרכוש בין בני זוג.

 

פגישה עם כמה עורכי דין

המתח הרב וחוסר הוודאות הנלווים להליך הגירושין, עשויים לגרום לנו לעשות בחירה מהירה מדי ולשכור את שירותיו של עורך הדין הראשון שנפגוש. לעיתים נעשה כן משום שקיבלנו המלצה מאדם קרוב, כי מדובר בעורך דין טוב ונחליט להסתפק בכך. אולם עלינו עדיין לבדוק לעומק האם אותו עורך הדין אכן מתאים לנו באופן אישי, מבחינת האסטרטגיה שבה הוא רוצה לנהל את התיק שלנו ומבחינת הכימיה בינינו. במקרים אחרים, הבחירה הזריזה בעורך הדין נובעת מתוך הרצון להתחיל להניע את הגלגלים בתהליך הגירושין ולא להתעכב רגע יותר, או פשוט להרגיש שבתקופה מורכבת זו יש החלטה קשה אחת שאנחנו יכולים לשים מאחורינו.

 

כך או כך, חשוב מאוד לפגוש לפחות שני עורכי דין לפני שמקבלים החלטה. כאשר נעשה זאת, נגלה במהרה איזה פערים יכולים להיות הן בגישה המשפטית, הן בתכונות האופי והן בהצעת שכר הטרחה שנקבל לטיפול בתיק. אין פירוש הדבר כי עלינו לבחור בעורך הדין הנחמד ביותר או הזול ביותר, אלא עלינו לשקלל את כל הנתונים שבידינו ולבחור בצורה שקולה. ייתכן שנתלבט מעט אך בסופו של דבר נדע מה נכון לנו. עו”ד גירושין צריך להיות חד וחדור מטרה, אך גם להיות קשוב אלינו ולדבר בגובה העיניים. עליו לפעול ביעילות ולעמוד בזמנים, אך בו בעת לא לקבל החלטות פזיזות. הוא חייב לקדם את התיק, אך לא לשכוח לשמוע את דעתנו ולעדכן במתרחש. בסופו של יום, עלינו להרגיש שבחרנו נכון וכדי לעשות זאת, אל לנו למהר. יש לזכור כי לסוגיות המוכרעות בגירושין יש משמעות עצומה על חיינו ולכן עלינו לוודא כי בחרנו את הייצוג הטוב ביותר לצידנו.

 

אמון וכימיה טובה

יחסי עו”ד – לקוח דורשים תמיד אמון ותקשורת טובה, אך הדברים נכונים שבעתיים כאשר מדובר על הליך גירושין. עורך הדין אשר ייצג אותנו אינו מטפל עבורנו בבעיה משפטית פשוטה או בעניין אשר תוצאותיו אינן קריטיות. הליך הגירושין עוסק בחיי הנישואין שלנו אשר באו לסיומם, בקשר שלנו עם ילדנו ובעתידנו הכלכלי. משכך, במסגרת המסע המשותף, עו”ד גירושין יצטרך לדעת הרבה פרטים אינטימיים על החיים שלנו. ייתכן וניאלץ לספר לו דברים שאף בני המשפחה והחברים הכי קרובים לנו לא יודעים. כל אלו נדרשים כדי שעורך הדין יוכל לשמור על זכויותינו ולהשיג עבורנו את התוצאות הטובות ביותר.

 

כדי להשיג את המטרה הזו, עלינו לתת אמון מלא בעורך הדין, להרגיש שאנחנו בוטחים בו, בשיקול הדעת שלו וביכולתו לשמור על דיסקרטיות. עלינו להרגיש מאוד בנוח על מנת שנוכל להשיב על שאלותיו באופן חופשי ולא לברור מילים בשל מבוכה. צריכה להיות כימיה טובה כדי שנוכל להתנהל ביעילות מול עו”ד גירושין ולעמוד בהצלחה באתגרים שמביא עמו ההליך המשפטי. על אותה תחושת נוחות נוכל גם להישען כאשר יהיה לנו רגע של משבר ויהיה לנו מקום בטוח להביע זאת ולקבל תמיכה ומילה טובה. חשוב שלא נקל ראש בפן האישי הזה של בחירת עורך הדין ונזכור כי קצרים בתקשורת, אי הבנות ותחושה של חוסר נינוחות יפגמו משמעותית ביכולתו של עורך הדין לייצג אותנו בצורה אופטימאלית. לכן בעת בחירת עו”ד גירושין יש לתת דגש גדול לכל אלו, לצד בחינת המומחיות והניסיון המקצועי שלו.

 

עורכת דין גירושין
עורכת דין גירושין