רוצים להתגרש בצורה המהירה ביותר? לחסוך בעלויות כספיות ולשמור על טובת הילדים שלכם?  כדאי שתשקלו לפנות להליך של גישור גירושין. במסגרתו מוותרים בני הזוג על המלחמה הרגשית והכלכלית בבית המשפט ומתיישבים אל השולחן לגיבוש הסכמות וחתימה על הסכם גירושין.

 

שתי דרכים לניהול הגירושין

כאשר מתקבלת החלטה להתגרש, במרבית המקרים, בני הזוג מוצפים בתחושות קשות זה כלפי זו, הם מאוכזבים וכואבים. זה אמנם טבעי מאוד אך הבעיה היא כי הכעס שהם חשים עלול להוביל אותם לנהל מאבק משפטי ממושך, כאשר כל אחד מהם מנסה לצאת עם ידו על העליונה ולקבל יתרון על האחר. היות שאין אפשרות להבטיח כי מי מבני הזוג יקבל את התוצאה שהוא רוצה עם מתן פסק הדין, הרי שייתכן מאוד כי בסופו של דבר יתברר כי כל המאבק הזה היה לחינם. בדרך, בני הזוג יידרשו להוצאות כספיות גבוהות, המתח הקיים ביניהם רק יגבר ועמו תיפגע היכולת לתפקד בצורה טובה ובריאה כהורים.

 

חשוב לדעת, כי יש אלטרנטיבה לניהול הגירושין מחוץ לערכאות משפטיות והיא פנייה להליך של גישור גירושין, אשר מטרתו היא להביא את בני הזוג לכדי הסכם. בחירה זו מאפשרת לצדדים לקבוע את גורלם ולקבל וודאות וביטחון, שהרי אז, הם אינם תלויים בהכרעת בית המשפט בעניינם. בנוסף לכך, מסגרת של גישור יכולה לקצר מאוד את הליך הגירושין, לחסוך בעלויות הגבוהות הכרוכות בניהול ההליך בערכאות וכן לסייע לבני הזוג לשמור על יחסים תקינים ביניהם. כך יוכלו להתמודד עם הפרידה טוב יותר ולשמור יחד על טובת הילדים.

 

מהו גישור גירושין?

כשמו כן הוא, הליך הגישור בא לגשר על הפערים שבין שני צדדים המצויים בסכסוך ומטרתו היא להביא לפתרון המשבר בצורה המהירה והטובה ביותר, ללא מעורבות של בית משפט. כאשר מדובר בגישור גירושין, אלו הם בני זוג אשר קיבלו החלטה להתגרש ויש ביניהם מחלוקות בענייני הגירושין השונים. כך למשל אי הסכמה לעניין חלוקת זמני השהות (משמורת ילדים) מחלוקת בנושא דמי המזונות וסכסוך לעניין חלוקת הרכוש. המגשר שהנו צד שלישי ניטרלי ואובייקטיבי, נותן לצדדים מרחב בטוח להביע את הרצונות שלהם מבלי שהשיח יתפתח לריב ויגיע למבוי סתום, כפי שקורה רבות בין בני זוג שקשר הנישואין שלהם מסתיים.

 

לאחר מכן, המגשר יסייע לבני הזוג לגבש הסכמות פרקטיות לגבי כל סוגיה העומדת על הפרק, עד אשר כל העניינים ביניהם מוסדרים לשביעות רצונם. אם הליך הגישור צלח, יהיה בידי בני הזוג הסכם גירושין המשקף את ההסכמות שהם הגיעו אליהן ועל כן זוהי הדרך הטובה ביותר להתגרש. במצב שכזה, המעורבות של הערכאות המשפטיות מצטמצמת רק לאישור הסכם הגירושין, על מנת שיינתן לו תוקף של פסק דין מחייב.

 

 

 

יתרונותיו של גישור גירושין

בראש ובראשונה, בני זוג הבוחרים לפנות אל גישור גירושין, חוסכים את המשאבים הרגשיים והכלכליים שבניהול ההליך המשפטי בערכאות. בעוד שהליך גישור יכול להסתכם במספר פגישות בודדות, גירושין בבית משפט יכולים לקחת חודשים ואף שנים. שנית, היות שבני הזוג הם אלו המחליטים בסוגיות השונות, הרי שהם יכולים להגיע למידה גבוהה מאוד של שביעות רצון. זאת להבדיל מניהול ההליך בבית משפט, אז ייתכן מצב שרק צד אחד יקבל את מבוקשו ואף ישנם מקרים בהם שני הצדדים לא יהיו מרוצים מהכרעת הדין.

 

ערכאה משפטית מוגבלת לפתרונות שבמסגרת החוק, בעוד שגישור מוצלח יכול להניב פתרונות יצירתיים המותאמים לנסיבות המקרה. זהו יתרון עצום שהרי מדובר בעניינים הרי גורל עבור בני הזוג אשר ישפיעו על כל מהלך חייהם. היתרון האחרון ויש שיאמרו כי הוא החשוב מכל הוא כי גישור גירושין מלמד את בני הזוג ליצור שיח נקי, רגוע וממוקד יותר האחד עם השנייה. אז, לא רק שיצליחו לגבש הסכם גירושין, אלא שיהיה לכך תוצר נוסף והוא תקשורת בריאה ונקייה יותר כהורים.

 

איך לבחור מגשר?

​על מנת שהליך הגישור יביא לתוצאות, צריכים להתקיים שני תנאים. בראש ובראשונה נדרשת נכונות מלאה של בני הזוג לתהליך. פירוש הדבר הוא כי עליהם להגיע עם רצון להידבר, לשמוע ולהשמיע וכן לעשות וויתורים שונים כדי להגיע לעמק השווה ולגבש הסכם גירושין. התנאי השני  הוא בחירה נכונה של המגשר. לכישוריו המקצועיים, לאופיו ולהתאמתו של המגשר לבני הזוג תהיה השפעה עצומה על היכולת שלו להשפיע על השיח ביניהם, כמו גם על יכולתו להציע להם פתרונות רלוונטיים למחלוקות השונות.

 

מגשר טוב הוא קודם כל מי שמתמחה בניהול סכסוכים בין בני זוג בהליך גירושין וחשוב לוודא אפוא כי זהו תחום התמחותו המרכזי. בני הזוג צריכים להרגיש בנוח עם המגשר והתקשורת שלהם עמו חייבת להיות נינוחה ופתוחה. במסגרת הליך הגישור, עליהם יהיה לשתף אותו בפרטים מאוד אישיים מחייהם ולכן חיבור טוב עם המגשר הוא הכרח. רק כך, ניתן יהיה לנהל שיח כנה ואמיתי, לרדת לשורשם של דברים ולהגיע להסכמות. כמו כן, יש לוודא כי שיטת העבודה של המגשר ותפיסת העולם שלו תואמים את רצונותיהם של בני הזוג.